המאבק על כל טיפה / סת' סיגל

Getting your Trinity Audio player ready...

כריכת הספר_המאבק על כל טיפה

סת' סיגל
מאנגלית: מתן דרור
סלע מאיר, 2016 | 338 עמ'

במשך שנות דור ודור היה מפלס הכנרת מדד למצב רוחנו הלאומי; חונכנו לסגור את ברז המים בזמן צחצוח השיניים, ואך זה לא כבר התקלפו פני ידוענים בפרסומת "ישראל מתייבשת". אך בלי ששמנו לב, בעיית המים של ישראל נפתרה. את המסקנה הזו, שנשמעת זרה ומוזרה לאוזן ישראלית, מבסס סת' סיגל, איש עסקים יהודי-אמריקני, בספר 'המאבק על כל טיפה' – מסמך מפורט ועדכני הסוקר את מהפכת המים שעברה ישראל.

הסיפור מתחיל מעט לפני קום המדינה, כאשר הבינו ראשי היישוב כי ללא מערכת מים עצמאית ויעילה קלושים סיכויי ההצלחה של המפעל הציוני. נדרשו יוזמה, יצירתיות וחוצפה כדי להפוך ארץ צחיחה למקום משגשג, ותכונות האופי הללו התפתחו בהמשך ותרמו להפיכתה של ישראל ל"אומת הסטארט-אפ" בכלל ובתחום המים בפרט. וכך, אם בשנות הארבעים נאלצה הנהגת היישוב  לקנות בלונדון צינורות ששימשו לכיבוי השריפות שנגרמו מהפצצות הנאצים כדי לחבר את אחת-עשרה הנקודות בנגב למוקדי מים, הנה בשנות השישים כבר הגישה "מקורות" סיוע בקידוחי-מים באיראן של טרום-המהפכה, ובמאה העשרים ואחת ישראל היא המובילה בעולם במספר חברות הסטארט-אפ בתחום המים והיא מסייעת באופן קבוע ליותר ממאה מדינות, ביניהן ענקיות כסין, הודו ואפילו ארצות הברית.

את ההתפתחות המופלאה הזו, שבמרכזה פיתוח טכנולוגיות מתקדמות להתפלה ולטיהור שפכים, סוקר סיגל בפירוט רב ולאחר שערך סדרה ארוכה של ראיונות עם העוסקים במלאכה לאורך השנים. למרות הפרטים הטכניים התיאור ההיסטורי קולח וקריא. לקראת סיום מנסה סיגל לגבש תובנות אסטרטגיות מן ההצלחה. אף שחלק זה אינו בשל לגמרי, יש בו כדי לפתוח כיווני מחשבה על הדרכים שיכולה ישראל לנצל בהן את יתרון המים שלה ליצירת בריתות חדשות ולשיפור מעמדה הבינלאומי.

עוד ב'השילוח'

דרושים: סולמות
חרדתו של היהודי האמריקני
לצעוד בטוב אל הזִקנה

ביקורת

קרא עוד

קלאסיקה עברית

קרא עוד

ביטחון ואסטרטגיה

קרא עוד

כלכלה וחברה

קרא עוד

חוק ומשפט

קרא עוד

ציונות והיסטוריה

קרא עוד
רכישת מנוי arrow

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *