הוועדים החזקים מול המדינה של כולנו
ארגוני עובדים נוצרו כדי להעניק כוח לחלשים מול החזק ולהגן על הרבים מפני היחיד. במקרה של עובדי מדינה, ההיגיון הוא הפוך – והגיע הזמן ליישם
נוסעים ומקטרים: על תחבורה ציבורית וייעולה
בניגוד לדעה הרווחת, ישראל נהנית ממערך תחבורה ציבורית יוצא דופן בהיקפו ובגמישותו. אפשר וכדאי להפוך מערך זה ליעיל יותר, אולם לא באמצעות הקצאת תקציבים נוספים
לקראת משילות מקומית
חלקם המכריע של הליקויים, המעשיים והעקרוניים, בחיים האזרחיים בישראל נגזר מהמבנה המסורס של השלטון המקומי; ליקויים אלה אף מונעים מהציבור להכיר בחשיבותו של השלטון המקומי
הטובים לביקורת הקולנוע
לא עידוד הקולנוע המסחרי, וגם לא שינויים בתמיכת המדינה בקולנוע, יצמיחו סרטים מגוונים יותר מבחינה אידיאולוגית. התיאוריות הקולנועיות הרווחות מבוססות על תפיסת עולם מרקסיסטית ומקדמות
דִּינָה זַלְבִּירַי
דינה ברזילי המדומיינת, מן השיר של להקת הנח"ל על חיילי השלישות, חזרה בגדול כדינה זלבירי, או משהו כזה, ועל כנפי התיקים והניירת יצאה לכבוש את
שקיעת ברירה
פרידה מקול צלול וחיוני: צ'רלס קראוטהמר ומאמרו על ימי אובמה בחודש אוגוסט 2017 חדלה נוכחותו של צ'רלס קְרַאוּטְהַמֶר בתקשורת. בהתחלה המשיכו חסידיו הרבים באמריקה, בישראל
מחבלת מקובלת
הלבבות שבשמאל החזה שוב פועמים בחרדה משותפת: היינתן לנשיאת הסניף של הארגון האנטישמי האלים לממש את זכותה ללמוד באוניברסיטה העברית? אוּנִיבֶרְסִיטָה עִבְרִית מְגַוֶּנֶת בַּתַּפְרִיט: מְקַבֶּלֶת
התסביך (היהודי) של חקר הלאומיות
הלאומיות המודרנית, ובתוכה הציונות, היא גלגול של אחד ממאפייני האנושות החיוניים, ובכל זאת היא מקבלת כתף קרה במחקר האקדמי. הלה מתמיד להתכחש למקורותיה העתיקים
מדע תחת פיקוח
הצנזורה המוטלת כיום במערב על המחקר המדעי, ומענישה חוקרים שממצאיהם אינם מאשרים את תיאוריות המגדר והפוסט-קולוניאליזם האופנתיות, היא המשכה הרעיוני והמעשי של ההכוונה המרקסיסטית של
פגיעתה הרעה של הלגיטימציה
החלוקה המאולצת של הגברים לשתי "זהויות מיניות" קיימת רק במערב המודרני. היא שומטת את הקרקע מתחת להסללה הברוכה העומדת בתשתית התרבות, עוקרת את הלגיטימיות של
עם סכין בליבו
הפלגת-דמיון של אורי צבי גרינברג בשירו "באוזני ילד אספר" הייתה למציאות בהירצחו של ארי פולד, שרדף בנשימותיו האחרונות אחר רוצחו אִלּוּ קָמוּ עָלָיו בְּסַכִּין וְתָקְעוּ
אבהות בצלם אלוהים: משנת המשפחה של מניטו
בצרפת שלאחר מלחמת העולם השנייה, על רקע תפיסת המשפחה כמוסד של דיכוי, פיתח הרב יהודה ליאון אשכנזי (מניטו) הגות "עברית" ייחודית המניחה את המשפחה ליסוד
המעסיק כאויב העם: על אובדנו של חופש החוזים
חירותם של עובדים ומעסיקים להגיע לחוזי עבודה מוסכמים מופרת בישראל באופן שיטתי ומוצהר בחקיקה ובפסיקה. חוסן כלכלי לא יהיה פה כל עוד תוסיף המדינה להתנהל
המחטף השקט: מיועצים משפטיים ל"שומרי סף"
במסווה של שמירה על האינטרס הציבורי התפתח במערך הייעוץ המשפטי אתוס של בלימת הממשלה הנבחרת, וצמח מן האין מיתוס של שומרי סף עו"ד גיל ברינגר
המצאה נשכחת
התשובה והסליחה, האמון באדם שחטא והחליט לשנות את מעשיו, הם המצאה ישראלית עתיקה. איך קרה אם כן שהזירה הציבורית בישראל איבדה אותה לחלוטין? הִכָּנְסוּ לְוִיקִיפֶּדְיָה
טָרָרָמִים וּמַגְרֵפוֹת
איך נזכור את שנת תשע"ח? אולי כשנה של מגפות חברתיות ואחרות. נקרא לזה מגרפות לִי זֶה קַל: בְּתַשְׁעָ"ח בִּקַּרְתִּי בְּתשֶׁעחְיָה. אַךְ זֶה לֹא מְעַנְיֵן אֶת
מת יולי ומת אוגוסט
חוזרים ללימודים אחרי חופש עמוס. סיכום ומסקנות במעט מילים והרבה חרוזים בַּסָּלוֹן כְּבָר זָלוֹל זָלַלְנוּ. בַּמָּלוֹן כְּבָר הַכֹּל כָּלַלְנוּ. וְגָלַלְנוּ עַד סוֹף הַסְנַפְּצֶ'ט. וְצָלַלְנוּ עַד
פְּרִיבִילֵג בְּמַשְׁבֵּר
מחירי הווניל בעולם האמירו בגלל סופה במקום גידולו, מדגסקר – וזה מעורר כמובן את השאלה איך הגבר הלבן הזה שניכס תרבות שחורה מעז עוד לדבר,
בכל זאת עכברת
מגפת העכברת היא לא דבר מצחיק בכלל. אבל יש כמה מגפות-עכברת אחרות הֲיוּכְלוּ מְחַבֵּר הַמַּחְבֶּרֶת הַשְּׁבוּעִית הַלָּזוֹ, הֲיוּכְלוּ שְׁאָר כּוֹתְבִים עַל דְּבָרִים שֶׁעַל-פֶּרֶק, הִתְעַלֵּם מִפִּתּוּי
על רגליים של שקר
האם כשמוותרים על הציונות צריך לוותר גם על המחויבות הבסיסית לאמת: המתקפות על חוק הלאום מלמדות שכן. השיר השבועי ; דִּיּוּן צִבּוּרִי, דַּיִ"ץ, דִּיּוּן צִבּוּרִי